Skip to main content

USS Singapore

Assalamualaikum.....hai you all macam mana ok tak dah akhir-akhir bulan ni.....yeaahhhh suka la tu boleh pergi bercuti dengan member, family release tension dulu otak, lari dari kerja, boss semua baru girang hati ini hahahah.

Sebenarnya aku nak share trip percutian aku dan rakan-rakan aku ke Uss Singapore hehehehe nak cari game yang advancer kat Malaysia tak ada selain dekat Time Square, bila google ha jumpa satu tempat dekat negara jiran ja,, aku pun ajak la member siapa je yang nak ikut, yang len aku settle kan, dia orang just sediakan duit je...

Hotel dengan tiket USS dah settle, so wait, tak ada la rasa teruja sangat nak pergi, tak batak pun kui3...aku booking hotel dekat Hotel Skudai Bharu, Skudai murah je Weh 2 hari 3 malam just Rm110 pastu bahagikan 4 orang...berbaloi juga kemas je selesa tidur, tiket USS pun murah je Rm155+30 untuk transport, untuk korang yang nak pergi USS cuba la guna service dari putri ni memang boleh di percayai....ok korang pergi google taip muzi leasure enterprise dekat situ ada No tel orang tu 017-7727787 nama dia putri.

Hari nya sudah tiba 24/11/14 8am kita orang bergerak dari sabak Bernam dan sampai ke Skudai jam 3.30pm lama betul nak sampai, tak tau la kenapa berjam dalam kereta, naik tepu bontot duduk je Hehe...bila sampai je kat Hotel pehhh sedap gila dapat landing macam biawak, tapi tak boleh tidur lama2 sebab nak pergi usha Tune hotel, esok pagi kena berkumpul dekat situ jam 7.30am....dah jumpa tune hotel jalan pusing2 dekat JB tu, aku hairan mana pergi semua orang ha, sunyi sepi je, malam tu lepak dekat Danga Bay pun sunyi padahal ada fun-fair orang pun tak berapa nak ramai....tidur awal ke orang JB ni, masa tu pukul 8.30pm jalan2 lagi dekat Skudai Parade pun sama orang kita tak ramai sunyi je,,, rupanya berlambak orang asing....heeee kita orang plak yang jadi pelik dengan negeri sendiri kui3...

Ok kita orang balik hotel dah sebab esok nak bangun awal, sesudah subuh kita orang pergi ke Tune hotel tunggu bus, boleh tahan jugak ramai sampai 4 bus...paling leceh dekat imigresen singapore bapak panjang nak beratur sampai kena jemput dengan driver bus, mana la 4 orang Ni lambat sangat padahal orang yang cop tu lambat sangat buat kerja,,ececeh3... 50minit kemudian sampai sudah kami di USS waaaaaa best, tak sabar mau main game yang tak ada di Malaysia ni. Naik atas je wajib amik gambar globe sebagai tanda awak dah sampai sana haha poyo....pehh jalan sampai ke petang, punya panjang nak kena beratur nak tunggu turn punya pasal sampai dah terasa nak tercabut kaki lutut sakit belakang jangan cakap la, dah kena bantai dengan rollercoaster memang sakit wokkk cam orang tua dah rase sakit semua badan tapi yang penting syok. Main2 juga, solat jangan lupa, surau ada di sediakan dekat belakang bangunan egypt...

Dah siap solat jamak kan terus sebab kita kan musafir di negara orang Hehe rase lega hati nih sebab urusan dengan tuhan dah settle. Last skAli kita orang masuk transformer, pehhhhh menyenget-nyenget dah nak beratur pasal panjang gila aku rasa ada la beratur dari KLCC sampai ke Lowyat, patah semangat aku dah nak beratur, tapi di sebab kan ada seorang makcik ni relax je, aku kena gagahkan kaki aku yang dah longgar ni, akhirnya sampai juga.....pehhh memang berbaloi tgu lama2 sangat seronok susah nak kata hehehe...tak ape jap lagi aku belanja gambar untuk korang ye heheh
Sambil tunggu member shopping aku dengan member seorang lagi bertapa dulu dekat Hollywood .. Time tu terasa sudah kesakitan nya semakin menebal....nak tido situ je rase nya,,, dah settle sume turun cepat2 duduk sambil makan sambil tunggu bus.....bila bus dah sampai Ya Allah betapa nikmatnya dapat tidur dalam air corn.....siapa yang belum pernah pergi lagi, harus cuba....sambil jalan sambil ambil teladan dengan negara paling bersih...kebersihan itu separuh dari iman...aku tabik dengan disiplin orang sane, tu je Hehe

Egypt -dark rollercoaster pehhh memang gempak...

This game is not bad too....muahhhh

Tengahari sangat terik, bila petang hujan, sangat best apa lagi mandi hujan la yang paling aku suka

Transformers memang best, lain kali aku nak pergi time budak sekolah, bila tak berapa ramai orang boleh main sampai 5 round main sampai muntah

Yang Ni dah nak balik, nampak tak muka penat gila babonn, senyum pun tak bak dah sebab sel otot mulut pun turut lenguh sebab ternganga tengok game yang awesome sangat

P/s : gula-gula getah di larang di bawak masuk ke negara Singapore, nanti ada mesin tolong check kan kalau yang berdegil heheh, have fun you holiday.

Popular posts from this blog

Kucing Comel

Assalamualaikum........... Selamat Hari Jumaat Kawan-Kawan............ Apa korang bikin pagi cenggini, sudah sarapan, jogging, kemas rumah, basuh pinggan, buang taik kucing...........Haaaa buang taik kucing haha sorry yang tengah makan tu )=, ibaratkan je taik kucing tu ulam yang berkhasiat hehehe. Actually, aku rasa dah berabad tak cerita pasal kucing dekat rumah aku, tak silap aku, 3 tahun yang lepas aku banyak lah cerita pasal kerenah kucing dekat rumah aku..... Sesiapa yang sayang dan minat kucing mesti dia tahu macam mana perasaan bila tak dapat jumpa dengan kucing kesayanganya dalam 1 hari, hehehe rindu siot...minggu depan aku kena pergi kursus 4 hari, sedih rasa nak tinggalkan kucing-kucing aku kat umah, pesan dekat emak jela nanti suruh bagi makan 2 kali sehari dengan buang taik dalam bekas. Untuk kucing kali nih aku siap belikan kandang baru 3 tingkat lagi tu, nak bagi kucing selesa punya pasal, untung kau kucing, special lagi 1, aku beli pasir kucing, macam kucing sebe

Rumah 4 Musim, Bukit Cerakah

Assalamualaikum.......... Selamat pagi nak ke tengahari.............. Hai, selamat berkerja dan study untuk korang yang awesome...semalam cuti pergi berjalan mana, ke pergi makan kenduri pengantin...lama gila tak makan nasi minyak pengantin ni,,,siapa nak kawin invite la saya hehehe. Eh korang sebenarnya kan, aku nak cerita pasal aku dan kengkawan aku pergi melihat keindahan alam di Bukit Cerakah pada tahun 2013... haa mesti korang dah dapat tangkap kan cerita apa yang aku nak cerita ni, yes betul RUMAH 4 MUSIM, BUKIT CERAKAH   yang sangat best gila... ala-ala oversea kalau masuk rumah Salji. Al-kisah bermula dari Sabak Bernam, dan pecut ke Shah Alam (jalan tak busy pun)...tiba-tiba sampai di Tanjung Karang, kami ada terbau satu bau yang sangat busuk ibarat bau syaitan pehhh gila la, boleh accident siapa yang drive time tu, menggelupur kitaorang dalam kereta cari perfume, losyen. Bau tu berpunca dari sampah yang terjatuh kat tengah-tengah jalan, bentuknya macam bungkusan orang bua

MAnusia ATAU Binatang!!

Inilah sifat manusia pada masa kini...sayangkan anak terlampau-lampau sampai tidurkan anak di tepi jalan!!!yang ditemani oleh nyamuk-nyamuk dan serangga-seranggan kecil!!!...agak-agak hidup lagi ke mati bayi tu ha?? Yang ini satu kes plak!!!kot yer pun nak buang anak jangan la biarkan disitu aje,,kuburkan ada..kafankan bayi tu elok2..tak ade la badan bayi tu dimakan dengan burung gagak ke, semut ke, ular ke, ni tidak yang bijak sangat letak dekat daun pisang tu pehal..daun pisang tu boleh gune buat lemang la!!!SHIT.. Haaa yang ini lagi best!!!nak kate ikan mati tapi kenape macam tangan bayi je!!! tah2 mmg ya kot tangan bayi..kot yer pun nak buat jahat, hati tu budiman la cikit, tak payah la hati kering macam "IBLIS""SYAITOOON"..ayam , itik, semut , katak, tengok tangan baby tu pun sedih!!!.. Ni mesti kes nak buang sampah, tapi lori alam flora fauna tak lalu pun..so campak aje sampah tu kat semak2..sampaikan bayi pun nak dibuang juga!! dasyat2..nasib baik la masa kor