Skip to main content

Trip ke Bali, Indonesia

Hai guy , Assalamualaikum and Morning.

Hari ini iaitu first year aku muncul balik ke blog untuk share story dengan you all. Tahun lepas aku dengan kakak ipar aku ada pergi ke Bali untuk rehatkan otak dan sel-sel yang patut direhatkan.
Seperti biasa sebelum pergi aku memang akan study tempat best di Bali and most important is Supir guys, Alhamdullilah dapat supir masuk air sama macam kita orang juga tak bosan series best.

Gambar di atas adalah kos kami berdua untuk kesana, time aku beli ticket harga Rm 99 something sebab aku tahu ticket pergi sana selalu mahal, ada sale on je. OK sekarang ak nak promote the best supir in Bali.

Company Name : Yanto Bali (+62 812-36540997)
Person In Charges : Eady (+62 812-37824412)

Saja cerita awal bab transport, nak bagi senang cite untuk yang sedang mencari supir ok settle, meh ak nak cerita kronologi kami semasa berada di sana hiuuuuw.

Kami bertolak dari KLIA 2 pukul 1400 , 07/03/2018. Sebelum dan sesudah sampai supir sentiasa tanya dan update macam mak aku ja weh, sampai je di Ngurah Rai International Airport siap sedia la panjangkan leher dan jadi mata X-men untuk cari nama di sepanduk, nah jumpa weh dengan supir bernama Eady first jumpe pun dia memang welcoming betul dengan kami. Memang betul friendly sumpah cam kawan dah kenal setahun.

Sebelum Eady hantar kami ke hotel, dia bawa kami makan dulu alamak aku tak ingat apa name kedai makan tu. To be honestly makanan dekat Bali series sedap-sedap weh tak tipu. Dah kenyang bagai semua, Eady inform awal esok pagi dia datang pick up dekat hotel pukul 0800 am. Dekat sana pukul 0500 am pagi dah terang awal 1 jam dari Malaysia. Sebelum Eady datang kami ronda-ronda cari breakfast dulu.

Ni la Eady kalau korang nak kenal, series best, happening and pandai treat client. So korang on tak on murah ja weh service dia orang. Haritu kami bayar berapa ye tak ingat dah hehe tapi yag pasti murah la.

First attraction at Pura Ulun Danau Batan, sejuk giler siapa tinggi boleh la capai gumpalan awan tu. Tengah syok bergambar tiba-tiba hujan turun pah, ada la dalam setengah jam. Berteduh la sampai hujan renyai-renyai baru boleh gerak ke next destination. Keindahan alam yang sangat indah dan cantik tak terkata SubhanAllah terima kasih Allah bagi aku kesempatan untuk melihat kecantikan duniamu ini. 

And for your information, Eady jadi photographer kami hehe kami pun ambil kesempatan la posing macam-macam gaya kelopak la ngganga la, dekat area sini ramai tourist dari Mat Sllah, senang cite mane kau pergi ada ja mereka. Patut la ramai orang datang Bali, beautiful scenery  rupanya so guys mesti datang rasai sendiri.

Penat bergambar and berjalan, time to lunch weh tapi aku tak ingat nama kedai ni yang pasti HALAL. Harga standard la tak mahal tak murah nice ja yang penting ada tempe and tauhu sedap weh ngences pula rasa tengah typing ni. Sebelum makan Eady siap pesan dah makan nanti solatnya disana ya, haa aku dah kata cam mak peduli sama anak ya ngak. Dalam kereta pun sama ngobrol aje sepanjang perjalanan tu ada part melawak tahap gaban, kalau kau jenis tak paham orang lawak makna dalam memang tak sampai la apa yang dia cuba sampaikan, dah penat gelak mula motivasi dalam hidup ni bla.bla.bla ape yang dia sampaikan memang boleh terima and banyak cite dia share.Not bad la tak ada la kami duduk bodo-bodo ja dalam kereta.

Next we are at Tanah Lot Temple. tempat ni gempak weh dekat batu ada lubang tengah memang awesome la cerita dia. time aku pergi crowded gile aku pun tak tahu pasal apa, syok bergambar dengan cuci mata ja kat sini.
Eady kata cepat ambil gambar nanti pukul 1600 air pasang tak boleh nak jejak ke bawah tu, so bergambar tak ingat dunia la, last-last aku pula yang kena suruh ambilkan gambar dari tourist lain habis gambar I tak banyak heeee. But its ok la Im taken picture like professional :). 

Dekat bawah sana ada seorang Mat Salleh swimming, suka hati je padahal ada signage No Swimming. Gembel la lu Mat cayalah hahaha. 
So last day rasa tak puas hati sebab tak lama nyesal pula beli ticket for couple of days je. Tak apa next time ada masa kami datang sini balik. Sebelum balik Eady paksa kami ambil gambar dulu and pegang business card untuk next review. So guys yang sedang mencari supir, this one la jawapan dia recommended percayalah, aku tak tipu. For those yang nak tanya pape just drop your comment ada masa aku reply orait. Thanks guys sudi baca entry aku see next story.

Comments

Popular posts from this blog

Kucing Comel

Assalamualaikum........... Selamat Hari Jumaat Kawan-Kawan............ Apa korang bikin pagi cenggini, sudah sarapan, jogging, kemas rumah, basuh pinggan, buang taik kucing...........Haaaa buang taik kucing haha sorry yang tengah makan tu )=, ibaratkan je taik kucing tu ulam yang berkhasiat hehehe. Actually, aku rasa dah berabad tak cerita pasal kucing dekat rumah aku, tak silap aku, 3 tahun yang lepas aku banyak lah cerita pasal kerenah kucing dekat rumah aku..... Sesiapa yang sayang dan minat kucing mesti dia tahu macam mana perasaan bila tak dapat jumpa dengan kucing kesayanganya dalam 1 hari, hehehe rindu siot...minggu depan aku kena pergi kursus 4 hari, sedih rasa nak tinggalkan kucing-kucing aku kat umah, pesan dekat emak jela nanti suruh bagi makan 2 kali sehari dengan buang taik dalam bekas. Untuk kucing kali nih aku siap belikan kandang baru 3 tingkat lagi tu, nak bagi kucing selesa punya pasal, untung kau kucing, special lagi 1, aku beli pasir kucing, macam kucing sebe

Rumah 4 Musim, Bukit Cerakah

Assalamualaikum.......... Selamat pagi nak ke tengahari.............. Hai, selamat berkerja dan study untuk korang yang awesome...semalam cuti pergi berjalan mana, ke pergi makan kenduri pengantin...lama gila tak makan nasi minyak pengantin ni,,,siapa nak kawin invite la saya hehehe. Eh korang sebenarnya kan, aku nak cerita pasal aku dan kengkawan aku pergi melihat keindahan alam di Bukit Cerakah pada tahun 2013... haa mesti korang dah dapat tangkap kan cerita apa yang aku nak cerita ni, yes betul RUMAH 4 MUSIM, BUKIT CERAKAH   yang sangat best gila... ala-ala oversea kalau masuk rumah Salji. Al-kisah bermula dari Sabak Bernam, dan pecut ke Shah Alam (jalan tak busy pun)...tiba-tiba sampai di Tanjung Karang, kami ada terbau satu bau yang sangat busuk ibarat bau syaitan pehhh gila la, boleh accident siapa yang drive time tu, menggelupur kitaorang dalam kereta cari perfume, losyen. Bau tu berpunca dari sampah yang terjatuh kat tengah-tengah jalan, bentuknya macam bungkusan orang bua

MAnusia ATAU Binatang!!

Inilah sifat manusia pada masa kini...sayangkan anak terlampau-lampau sampai tidurkan anak di tepi jalan!!!yang ditemani oleh nyamuk-nyamuk dan serangga-seranggan kecil!!!...agak-agak hidup lagi ke mati bayi tu ha?? Yang ini satu kes plak!!!kot yer pun nak buang anak jangan la biarkan disitu aje,,kuburkan ada..kafankan bayi tu elok2..tak ade la badan bayi tu dimakan dengan burung gagak ke, semut ke, ular ke, ni tidak yang bijak sangat letak dekat daun pisang tu pehal..daun pisang tu boleh gune buat lemang la!!!SHIT.. Haaa yang ini lagi best!!!nak kate ikan mati tapi kenape macam tangan bayi je!!! tah2 mmg ya kot tangan bayi..kot yer pun nak buat jahat, hati tu budiman la cikit, tak payah la hati kering macam "IBLIS""SYAITOOON"..ayam , itik, semut , katak, tengok tangan baby tu pun sedih!!!.. Ni mesti kes nak buang sampah, tapi lori alam flora fauna tak lalu pun..so campak aje sampah tu kat semak2..sampaikan bayi pun nak dibuang juga!! dasyat2..nasib baik la masa kor