Skip to main content

New cuties


Salam Merdeka untuk semua,,,lama rase nya dah tak update blog,kemalasan punya pasal la yang membantutkan aku punya kerjaya sebagai Blogger..ecehhhh meluat aku,,,padahal jarang update blog,,,korang semua sihat ka?..yang belajar tuh, belajar smart2,,dapatkan dekan tiap sem ok,,baru sempoi hehhee,,yang dok keje cam aku nih,,,keje rajin2,,jangan ngular tak baik untuk gaji,,hehehe....yang buat business tuh keje lebih2 sikit, baru dapat duit lebih sikit boleh beli gadget banyak2,,,cam aku ni keje makan gaji kena tunggu gaji bulan2 jela,,,baru boleh beli huahuahua,,angan2 nak buat business tapi tengah di pikirkan...tak apalah masing2 ada impian sendiri,,

sebenarnya harini aku kebosanan kat tempat keje nih,,,sambil2 tuh ak update jap blog nih dengan cerita kucing,,,aisshh aku nih balik2 cite pasal kucing,,macam la tak ada cite lain,,,lalalala,,,tapi kali ini anak2 kucing memang comel belaka sebab bulunya gebu2,,,may be time kecik nih tak nampak lagi kegebuan bulu nya,,,tunggu besar sikit baru nampak...nak usha tak?..jom tengok kat bawah nih,,,cehhh tak sabar2 ye korang nih (bagi yang minat kat kucing)!! 

figure 1 : yang nih name nya cik mok sebab dia lah paling
gemok dan bijak,,,comel sangat...sampai kan ada jiran nak
beli dia,,uishhh mane boleh..tak boleh la..



figure 2 : ha tu dia time tidur tak ingat nak makan dah...mujur
 tak creme badan dia tido kat lantai lame2,huaaa



figure 3 : saje je nak bagi korang pusing kepale tengok gambar 
yang nih haha..yang nih adik nya kurang bijak lagi,sebab badan 
dy lembik cam tak ada daging je.huhh




figure 4 : cik mok nih hyper active,,kalo gigit mak aii sampai berdarah
,lincah cam lintah..hadoiiiyai 




figure 5 : si lembik nih memang cute..sopan je,,hhahatak tau nak 
kate ape,,perangai nya berlawanan dengan cik mok





figure 6 : last snap,,gedempol nih memang suke orang
 amik gambar dia..terbaik punya action huaa

p/s : so sape yang sayang kan haiwan peliharaan,,sangat mulia,dan haiwan2 itu akan mendoakan kebaikan untuk andadan ada beberapa fakta tentang kucing yang boleh saya share :-
1 - Kucing rumah boleh tidur sehingga 14 jam sehari
2 - Kucing mampu selamat walaupun jatuh dari ketinggian 30 kaki
3 - Sama seperti cap jari, corak di hidung kucing adalah unik dan berbeza-beza
4 - Kucing mamapu untuk berlari sepantas 20 KM sejam bila ia meningkat dewasa, tapi malangnya kebanyakkan kucing sekarang 
    ni dah terlalu malas untuk berlari 



TQ kepada yang sudi baca..ok take care of you self..bye3



Comments

Zyra Roxx said…
olohlohlohloh comey ngat!! miiyyyauuuhhh!! :3
AyuChannel said…
hehehe mesti suka kt kucing nih,,gegege
Unknown said…
kucing yg comel!!!!!
Mia Liana said…
Alahai comelnya... Pandai plak bergaya tu...
Admin said…
comey comey geram tgk
E'in said…
xsuke kucing! hahaha..

e'in xpenah dpt pun cek drpd tu..
FiZah :D said…
comel comel comel ngat cik mok..mata biru mcam zack efron..hehe =D
AyuChannel said…
bahhh cm zack efron,,bangge dy kalo jd org,,nasib baik haiwn haha
Unknown said…
comel3,,
sgt suka kucing...
kat umah pun kucing jg... :)
haz said…
semuanya comel2!! geram2. hihi
Liza Razak said…
geram tgk sbb comel sgt !!
LELA LIKE LELE said…
CIk MOk dan lembik amat lucu
Anonymous said…
Salam, serius comel kucing ni.
Nurul Lyana Kz said…
comelnya kucing.. nk satu! ;)

Popular posts from this blog

Kucing Comel

Assalamualaikum........... Selamat Hari Jumaat Kawan-Kawan............ Apa korang bikin pagi cenggini, sudah sarapan, jogging, kemas rumah, basuh pinggan, buang taik kucing...........Haaaa buang taik kucing haha sorry yang tengah makan tu )=, ibaratkan je taik kucing tu ulam yang berkhasiat hehehe. Actually, aku rasa dah berabad tak cerita pasal kucing dekat rumah aku, tak silap aku, 3 tahun yang lepas aku banyak lah cerita pasal kerenah kucing dekat rumah aku..... Sesiapa yang sayang dan minat kucing mesti dia tahu macam mana perasaan bila tak dapat jumpa dengan kucing kesayanganya dalam 1 hari, hehehe rindu siot...minggu depan aku kena pergi kursus 4 hari, sedih rasa nak tinggalkan kucing-kucing aku kat umah, pesan dekat emak jela nanti suruh bagi makan 2 kali sehari dengan buang taik dalam bekas. Untuk kucing kali nih aku siap belikan kandang baru 3 tingkat lagi tu, nak bagi kucing selesa punya pasal, untung kau kucing, special lagi 1, aku beli pasir kucing, macam kucing sebe

Rumah 4 Musim, Bukit Cerakah

Assalamualaikum.......... Selamat pagi nak ke tengahari.............. Hai, selamat berkerja dan study untuk korang yang awesome...semalam cuti pergi berjalan mana, ke pergi makan kenduri pengantin...lama gila tak makan nasi minyak pengantin ni,,,siapa nak kawin invite la saya hehehe. Eh korang sebenarnya kan, aku nak cerita pasal aku dan kengkawan aku pergi melihat keindahan alam di Bukit Cerakah pada tahun 2013... haa mesti korang dah dapat tangkap kan cerita apa yang aku nak cerita ni, yes betul RUMAH 4 MUSIM, BUKIT CERAKAH   yang sangat best gila... ala-ala oversea kalau masuk rumah Salji. Al-kisah bermula dari Sabak Bernam, dan pecut ke Shah Alam (jalan tak busy pun)...tiba-tiba sampai di Tanjung Karang, kami ada terbau satu bau yang sangat busuk ibarat bau syaitan pehhh gila la, boleh accident siapa yang drive time tu, menggelupur kitaorang dalam kereta cari perfume, losyen. Bau tu berpunca dari sampah yang terjatuh kat tengah-tengah jalan, bentuknya macam bungkusan orang bua

MAnusia ATAU Binatang!!

Inilah sifat manusia pada masa kini...sayangkan anak terlampau-lampau sampai tidurkan anak di tepi jalan!!!yang ditemani oleh nyamuk-nyamuk dan serangga-seranggan kecil!!!...agak-agak hidup lagi ke mati bayi tu ha?? Yang ini satu kes plak!!!kot yer pun nak buang anak jangan la biarkan disitu aje,,kuburkan ada..kafankan bayi tu elok2..tak ade la badan bayi tu dimakan dengan burung gagak ke, semut ke, ular ke, ni tidak yang bijak sangat letak dekat daun pisang tu pehal..daun pisang tu boleh gune buat lemang la!!!SHIT.. Haaa yang ini lagi best!!!nak kate ikan mati tapi kenape macam tangan bayi je!!! tah2 mmg ya kot tangan bayi..kot yer pun nak buat jahat, hati tu budiman la cikit, tak payah la hati kering macam "IBLIS""SYAITOOON"..ayam , itik, semut , katak, tengok tangan baby tu pun sedih!!!.. Ni mesti kes nak buang sampah, tapi lori alam flora fauna tak lalu pun..so campak aje sampah tu kat semak2..sampaikan bayi pun nak dibuang juga!! dasyat2..nasib baik la masa kor