Skip to main content

ASTRO & MEDIA PRIMA

Pagi ni aku mau kongsi satu cerita kepada yang belum tau lagi..korang bacakan petikan dibawah tu..aku dapat tau pun di BEAUTIFUL NARA..aku setuju sangat...kenapa lah banyak sangat cerita dari indon dan lagu indon kat Malaysia ni..kenapa dengan artis Malaysia? kesian aku tengok...tak kan pihak media tak ambik sesuatu perubahan dalam program penyiaran mereka..atau..entahlah aku pun tak tau..:

Salam
Nama saya Marlisa. Actually saya nak buat luahan perasaan tentang syarikat penyiaran di Malaysia. Saya sangat tak berpuas hati tentang Media Prima dan Astro. Mereka ni buta atau pekak?? Mereka tak pernah dengar rungutan rakyat Malaysia?? TOLONG HENTIKAN PENYIARAN CERITA, LAGU ATAU APA-APA SAHAJA TENTANG INDONESIA! Saya amat kesal kerana Media Prima mahupun Astro tak mengendahkan rungutan orang ramai.
Semalam hanya kerana bola sepak, Malaysia menjadi Trending Topic di Twitter! We hate Malaysia, Malaysiacheatlaser. Dan media di Indonesia mengatakan team Malaysia memakai dukun! Ramai artis yang saya follow mereka mendapat cacian dari rakyat Indonesia di Twitter terutamanya Tiz Zaqyah, Yuna, Sharifah Sofea dan ramai lagi saya rasa. Even saya pun terkena jugak. Tolong la Abang Nara. Tolong bukakan mata semua syarikat penyiaran di Malaysia
Saya pernah melancong di Indonesia saya tak nampak pun 1 filem or drama Malaysia di sana. And lagu pun 1 haram pun saya tak dengar. Tapi orang Malaysia still pasang lagu or cerita Indonesia. Import la mana-mana cerita luar Negara janji jangan Indonesia. Saya rasa cerita Korea amat berkualiti untuk ditonton. Itu hanya pandangan saya sahaja.
Oklah setakat ini sahaja luahan saya. Sekian terima kasih.

p/s: kepada JU aku tak copy paste ya..aku cuma mau share ja dengan blogger yang tak tau lagi..kalo kamu mau tau selanjutnya kamu klik ja  BEAUTIFUL NARA ok.tq!!!

Comments

Unknown said…
ermmm maaf mencelah..liza bersetuju dengan pendapat dia tu...kita jer yang `memuja' lagu/video/drama dari indo ..tapi mereka tidak.. Jelas mengambarkan betapa `KURANG CERDIK' masyarakat kita.
AyuChannel said…
tu la masalah ny..
ntah2 kne bomoh tak?
heee
Zarith Sofea said…
sedeyh dengan org indonesia....masa dorg kene bencana kite yg bersusah payah mencari derma untuk dorg tapi ape balasannya?
AyuChannel said…
tu la pasai...knp cm tu..
tak kenang budi..dh la bersepah org indon kt sini...pastu bt pasal cm ngara dy sndr..bla la
Cikpuan Qiqi said…
stau qiqi..indon yg pakai dukun sampai pernah 1 perlawann dulu kite men kat tmpt depa, depa men dukun..jampi...hope peain msia nnt bjaga2 la kt Indon nnt...depa sgt2 pakar bab2 bomoh ni....

pasal cerita indon, nape salah kan Astro saja, cuba tengok sme TV3, Tv2, Tv1, sme je..sume duk agung2kncerita indon..ceerit mesia ni cm xde mkne je wpon cite indon tu byk merapu..huhu

p.s: sekadar bkongsi luahan hati...jgn marah na farah..hehehe
AyuChannel said…
ishhh dok marah la..sy suke cik qiqi
bg pndpt tau..btl2 indon mmg kuat men bomoh2 ni bahaya2
Unknown said…
rileks sudah.tak payah melatah.esok lusa reda je.makin melatah makin suka diorang nak caci.kan.
yanamib said…
setuju! semak je cite² indon kt tv tu..bkn best sgt pon..agagaga~ =P
Cikpuan Qiqi said…
heheh.idak le..takut kang fara ingt qiqi marah fara lak..pdhal mrh kt tmpt len..ehehehe
Udin said…
sokong sgt2.. patot kena sekat ja semua media dr indon nih..semua yg keja kat bumi Malaysia nih p antar blk buang..wat semak ja..kata nk ganyang Malaysia sgt kn! mai pakat ramai2 kita ganyang indon sial ni plak! - by udin tuan blog http://kipas-susah-mati-kamen-rider.blogspot.com :D
AyuChannel said…
cik qiqi : ishh dok eh den x marah lor..cool ja..heee
iem said…
mase diorng kena bencana pn kita dh tolong still diorng kutuk kita...

sbb 2 aku xsuka tgk tv..
layan korea lg best..hihi
AyuChannel said…
yehhh samo la kite xsuke tgk tv,,men game lg best hee

Popular posts from this blog

Kucing Comel

Assalamualaikum........... Selamat Hari Jumaat Kawan-Kawan............ Apa korang bikin pagi cenggini, sudah sarapan, jogging, kemas rumah, basuh pinggan, buang taik kucing...........Haaaa buang taik kucing haha sorry yang tengah makan tu )=, ibaratkan je taik kucing tu ulam yang berkhasiat hehehe. Actually, aku rasa dah berabad tak cerita pasal kucing dekat rumah aku, tak silap aku, 3 tahun yang lepas aku banyak lah cerita pasal kerenah kucing dekat rumah aku..... Sesiapa yang sayang dan minat kucing mesti dia tahu macam mana perasaan bila tak dapat jumpa dengan kucing kesayanganya dalam 1 hari, hehehe rindu siot...minggu depan aku kena pergi kursus 4 hari, sedih rasa nak tinggalkan kucing-kucing aku kat umah, pesan dekat emak jela nanti suruh bagi makan 2 kali sehari dengan buang taik dalam bekas. Untuk kucing kali nih aku siap belikan kandang baru 3 tingkat lagi tu, nak bagi kucing selesa punya pasal, untung kau kucing, special lagi 1, aku beli pasir kucing, macam kucing sebe

Rumah 4 Musim, Bukit Cerakah

Assalamualaikum.......... Selamat pagi nak ke tengahari.............. Hai, selamat berkerja dan study untuk korang yang awesome...semalam cuti pergi berjalan mana, ke pergi makan kenduri pengantin...lama gila tak makan nasi minyak pengantin ni,,,siapa nak kawin invite la saya hehehe. Eh korang sebenarnya kan, aku nak cerita pasal aku dan kengkawan aku pergi melihat keindahan alam di Bukit Cerakah pada tahun 2013... haa mesti korang dah dapat tangkap kan cerita apa yang aku nak cerita ni, yes betul RUMAH 4 MUSIM, BUKIT CERAKAH   yang sangat best gila... ala-ala oversea kalau masuk rumah Salji. Al-kisah bermula dari Sabak Bernam, dan pecut ke Shah Alam (jalan tak busy pun)...tiba-tiba sampai di Tanjung Karang, kami ada terbau satu bau yang sangat busuk ibarat bau syaitan pehhh gila la, boleh accident siapa yang drive time tu, menggelupur kitaorang dalam kereta cari perfume, losyen. Bau tu berpunca dari sampah yang terjatuh kat tengah-tengah jalan, bentuknya macam bungkusan orang bua

MAnusia ATAU Binatang!!

Inilah sifat manusia pada masa kini...sayangkan anak terlampau-lampau sampai tidurkan anak di tepi jalan!!!yang ditemani oleh nyamuk-nyamuk dan serangga-seranggan kecil!!!...agak-agak hidup lagi ke mati bayi tu ha?? Yang ini satu kes plak!!!kot yer pun nak buang anak jangan la biarkan disitu aje,,kuburkan ada..kafankan bayi tu elok2..tak ade la badan bayi tu dimakan dengan burung gagak ke, semut ke, ular ke, ni tidak yang bijak sangat letak dekat daun pisang tu pehal..daun pisang tu boleh gune buat lemang la!!!SHIT.. Haaa yang ini lagi best!!!nak kate ikan mati tapi kenape macam tangan bayi je!!! tah2 mmg ya kot tangan bayi..kot yer pun nak buat jahat, hati tu budiman la cikit, tak payah la hati kering macam "IBLIS""SYAITOOON"..ayam , itik, semut , katak, tengok tangan baby tu pun sedih!!!.. Ni mesti kes nak buang sampah, tapi lori alam flora fauna tak lalu pun..so campak aje sampah tu kat semak2..sampaikan bayi pun nak dibuang juga!! dasyat2..nasib baik la masa kor